Nicio perioada din viata unei femei sau a unui barbat nu e mai complicata decat cea de dupa o despartire, indiferent in ce conditii s-a incheiat relatia respectiva.

De obicei despartirea in sine nu este un proces complex, oamenii ajung in anumite puncte cheie cand spun “NU”, fug, parasesc, sunt parasiti.

Insa, ceea ce urmeaza dupa „momentul 0”, poarta numele unei lungi si complicate perioade, un test pentru majoritatea dintre noi: ce ne-a mai ramas din ce avusesem, ce am invatat, ce fata a capatat iubirea, cu ce traume si temeri ne-am ales sunt doar cateva dintre gandurile de dupa o despartire.

Un test care se transforma intr-o terapie pentru suflet si minte, bineinteles daca ne concentram pe evolutie si nu pe modalitati inselatoare de a evita suferinta.

Dupa un astfel de moment dureros, scriitoarea de origine franceza, Sophie Brafman, a decis sa scrie o carte pentru ea, dar si pentru cei care au trecut prin experiente asemanatoare, intitulata sugestiv: “Mic ghid de supravituire dupa o despartire amoroasa”.

Am sa va prezint cateva teorii expuse de Sophie Brafman, in care cred si pe care, in proportii importante, le-am trait…

Multe carti despre dezvoltarea personala te sfatuiesc sa mergi mai departe dupa o despartire. Este o greseala… imediat dupa o despartire trebuie sa tii “doliu”. Ceea ce necesita timp si poate fi extrem de dureros, dar este esential. 

Nu incepe imediat o relatie noua, este cea mai putin inteleapta atitudine pe care o poti aborda.

Cand esti intr-un cuplu, iti organizezi viata in comparatie cu celalalt, cand ramai singur trebuie sa regandesti totul. Cand sari dintr-o relatie in alta, risti sa confunzi sentimentele sau nevoile.

Apoi, amintirile, regretetele, comparatiile vor fi inevitabile pentru ca nu i-ai dat voie timpului sa le puna in ordine si sa le lase in urma.

In etapa despartirii, oamenii se confrunta cu emotii si senzatii puternice – forme de emotie care te agaseaza, te sperie, te contrariaza.

Un drum nou, un “tu” altfel, o lume plina de oportunitati pe care nu mai stii sa le exploatezi, ceea ce implica stres si inadaptare.

Este o mica lista imaginara pe care trebuie sa o urmam, cu cel mai important “To Do”: concentreaza-ti energia asupra propriei persoane.Dupa care, ai grija sa nu irosesti timpul gandindu-te continuu la ce a fost, la ce ai gresit, la ce ai fi putut indrepta.

Te gandesti o data, cu seriozitate, tragi concluziile, apoi renunti la astfel de ganduri pentru ca ele nu au menirea decat sa te oboseasca si sa te imbolnaveasca.

Iar cand apar, din neant, nu le accepta in viata ta – ai dreptul deplin asupra mintii tale si trebuie sa inlaturi ce nu iti aduce nicio rezolvare.

Nu il inlocui pe fostul tau partener cu o copie fidela a lui (poate ceva mai buna) pentru ca vei gasi, constant, defecte si te vei invarti in haosul comparatiilor fara sfarsit.

Reinventeaza-te, accepta-te cu bune si rele, iarta-te, iarta-l si pe el, ramai cu amintirile frumoase si fa cat mai multe lucruri numai pentru tine: citeste, acorda-ti timp hobby-urilor tale, iesi cu prietenii, mergi la teatru, exploateaza o varietate de filme, inoata sau joaca tenis, calatoreste si invata, orice.

Gandeste-te la tine (peste timp, nu vei mai beneficia de asa de multe clipe ca acestea) si nu fugi de trecutul tau, dar nici nu-l lua cu tine ca pe o pedeapsa.