Top 10 beneficii pentru sanatate ale quinoei

Quinoa este de obicei considerata a fi un cereal integral (asemanator cu orezul brun si orzul), cu toate acestea, este de fapt o samanta. Chiar daca este o samanta, tot pregatesti, gatesti si mananci quinoa la fel ca si alte cereale.

Quinoa isi are originea in regiunea andina din Peru, Bolivia, Columbia, Chile si Ecuador. A fost domesticit pentru consumul uman in urma cu aproximativ 3000-4000 de ani.

Quinoa este un superaliment din multe motive, pe care le vei afla in acest articol. Iata cateva beneficii principale pentru sanatate ale quinoei.

Cele mai mari beneficii pentru sanatate ale quinoei

1. Quinoa este bogata in fier

Quinoa este plina de fier. Contine 1,4 miligrame de fier la 100 de grame. Fierul este un element esential pentru productia de sange.

Aproximativ 70% din fierul corpului nostru se gaseste in hemoglobina (celule rosii din sange) si mioglobina (celule musculare). Hemoglobina este cea care transfera oxigenul din sangele nostru de la plamani la tesuturi.

Mioglobina este folosita pentru a stoca, transporta si elibera oxigenul in organism. De asemenea, fierul ajuta la transformarea zaharului din sange in energie. Lipsa de fier in dieta poate duce la deficit de fier, care este principala cauza a anemiei.

Femeile sunt expuse unui risc mai mare decat barbatii de deficienta de fier, din cauza ciclurilor lor menstruale. Simptomele deficientei de fier includ lipsa de energie, oboseala, dureri de cap, piele palida si multe altele.

Quinoa este un aliment grozav de mancat pentru a va asigura ca aveti suficient fier in dieta dumneavoastra.

2. Quinoa are un continut ridicat de mangan

Manganul este un oligomineral prezent in cantitati mici in organism. Doar 3/4 de cana de quinoa gatita contine 1,17 miligrame de mangan, ceea ce reprezinta 59% din valoarea zilnica recomandata.

Barbatii adulti ar trebui sa urmareasca sa aiba 2,3 miligrame de mangan pe zi, in timp ce femeile adulte au nevoie de putin mai putin (1,8 miligrame de mangan pe zi).

Manganul este un mineral vital, deoarece ajuta organismul sa formeze tesut conjunctiv, oase si hormoni sexuali. De asemenea, este benefic in metabolismul grasimilor si carbohidratilor.

Manganul ajuta, de asemenea, organismul sa absoarba calciul si sa regleze zaharul din sange. In cele din urma, manganul este necesar pentru functionarea normala a creierului si a nervilor.

3. Quinoa este bogata in proteine

Quinoa este alimentul perfect pentru vegetarieni si vegani, deoarece este plina de proteine. 1 cana de quinoa gatita contine 8,14 grame de proteine.

Acesti aminoacizi esentiali nu pot fi fabricati de organism, de aceea trebuie sa ii consumati prin alimente. Proteinele sunt elementele de baza ale vietii.

4. Quinoa este bogata in magneziu

Fara magneziu, corpul nostru nu ar fi capabil sa produca energie. Muschii nostri ar fi contractati permanent, iar corpul nostru nu ar fi capabil sa ajusteze nivelurile de colesterol produs si eliberat in sange.

Magneziul este al doilea element cel mai abundent in celulele umane si serveste sute de functii in cadrul acestor celule.

Magneziul ajuta, de asemenea, la formarea oaselor si a dintilor sanatosi. Quinoa este plina de ea, 100 de grame de quinoa gatita contin 64 de miligrame de magneziu. Aceasta este 16% din valoarea zilnica recomandata.

5. Quinoa este bogata in fibre

Fibrele sunt necesare pentru o buna digestie si pentru miscarile intestinale regulate. Quinoa este plina de ea; 1 cana de quinoa gatita are 5 grame de fibre.

Cu cat mancam mai multe fibre, cu atat mai bine. Fibrele ajuta la miscarea rapida a totul prin intestine si intestine si previne constipatia.

Majoritatea americanilor au de fapt deficit de fibre. Este important sa consumati suficiente fibre, deoarece previne si bolile de inima prin reducerea tensiunii arteriale crescute.

O dieta bogata in fibre ajuta, de asemenea, la pierderea in greutate, deoarece alimentele bogate in fibre te mentin satul pentru perioade mai lungi de timp.

6. Quinoa este bogata in fosfor

Quinoa este plina de fosfor; doar o cana de quinoa gatita contine 28% din valoarea zilnica recomandata.

Fosforul este un mineral esential care este folosit in principal pentru cresterea si repararea celulelor si tesuturilor din organism.

Fiecare celula din corpul nostru contine fosfor, dar cea mai mare parte a fosforului din organism (85%) se gaseste in oase si dinti.

7. Quinoa Contine Lizina

Quinoa contine lizina, care este un aminoacid esential.

Corpul nostru foloseste lizina pentru crestere si intretinere. Joaca un rol major in absorbtia calciului si in construirea proteinelor musculare.

Lizina ajuta, de asemenea, la procesul de recuperare dupa interventii chirurgicale sau leziuni sportive.

8. Quinoa este bogata in acid folic

Folatul este una dintre vitaminele B. Cele doua forme principale ale sale sunt acidul folic si vitamina B9. Doar o cana de quinoa gatita contine 19% din valoarea zilnica recomandata de acid folic.

Folatul este extrem de necesar pentru fertilitate atat la barbati, cat si la femei. Corpurile noastre folosesc, de asemenea, acid folic pentru a produce ADN si alt material genetic.

Fara acid folic, celulele corpului nostru nu s-ar putea diviza. Folatul este deosebit de important pentru femeile insarcinate sa il consume pentru a preveni defectele tubului neural la copil.

9. Quinoa este bogata in vitamina B2

O alta vitamina B pe care o contine quinoa este vitamina B2, cunoscuta si sub numele de riboflavina. 3/4 de cana de quinoa gatita contine 0,2 miligrame de riboflavina, ceea ce reprezinta 15% din valoarea zilnica recomandata.

Riboflavina este necesara pentru producerea de energie in organism. Actioneaza ca un antioxidant, lupta impotriva radicalilor liberi din organism.

Se stie ca radicalii liberi dauneaza celulelor si ADN-ului, asa ca este foarte important ca riboflavina sa distruga acesti radicali liberi. Riboflavina este, de asemenea, importanta pentru cresterea si producerea de globule rosii.

10. Quinoa are un continut ridicat de cupru

Cuprul este un oligomineral esential care se gaseste in toate tesuturile corpului. Quinoa este foarte bogata in acest mineral, 3/4 de cana de quinoa gatita contine 0,36 miligrame de cupru, ceea ce reprezinta 40% din valoarea zilnica recomandata.

Cuprul lucreaza impreuna cu fierul in organism pentru a ajuta la formarea globulelor rosii. In plus, ajuta la mentinerea sanatoasa a vaselor de sange, a nervilor si a oaselor. De asemenea, cuprul ajuta la mentinerea unui sistem imunitar sanatos. In cele din urma, cuprul ajuta la absorbtia fierului.

In cele din urma, quinoa poate fi asociata cu alimente care folosesc in mod traditional orez, deoarece este un pic ca orezul brun incrucisat cu fulgi de ovaz.

Este pufoasa, cremoasa, usor aromata de nuca si crocanta in acelasi timp. Exista, de asemenea, diferite soiuri, cum ar fi rosu si negru. Gasirea retetelor de quinoa este la doar un clic distanta, asa ca incercati-l si veti obtine toate beneficiile enumerate mai sus.